ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΑΣ ΦΩΚΑΙΑΣ 

Αχλαδέας 3, 19013 Τηλ. 22910 36283 

 mail@dim-p-fokaias.att.sch.gr

Δημοτικό Σχολείο Παλαιάς Φωκαίας

Σχ. Κανονισμός

e-Twinning

Ρομποτικη

On-line Βιβλιοθήκη!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΑΙΑΣ ΦΩΚΑΙΑΣ

Εγκρίνουμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Δημ. Σχολείου Παλαιάς Φώκαιας  για το Σχολικό Έτος 2023-2024.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός πληροί τις προϋποθέσεις που τίθενται από το (Άρθρο 37, Ν. 4692/2020/Α ́111) και την (Υ.Α. 13423/ΓΔ4/ΦΕΚ, 491/Β ́/9-2-2021) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Δείτε τον κανονισμό εδώ.

 

images/hmerida24/1.jpgΣτα πλαίσια της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, ο Δήμαρχος Σαρωνικού κύριος Παπαχρήστου καθώς και ο Πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολικής Επιτροπής κύριος Ντρούβας, οργανώνουν ημερίδα ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΠΝΙΓΜΩΝ 

(με θέμα: ΤΣΑΡΛΙ Ο ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ), σε συνεργασία με την ΕΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ με ομιλητή και οργανωτή τον Δρ. Αβραμίδη. 

Αφορά μαθητές Τετάρτης , Πέμπτης και Έκτης Δημοτικού.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο Δήμου Σαρωνικού το Σάββατο 22/06/2024 και ώρα 18.00μμ με 20.40μμ.

Περισσότερα στοιχεία συμμετοχών στo επισυναπτόμενo. (Πατήστε εδώ

 

Καλλιτεχνικά Σχολεία: Αναλυτικά η διαδικασία εισαγωγής των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στην Α' Γυμνασίου 2024-2025.

Για την εισαγωγή μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών/τριών από τις από τις 13 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2024 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής (στην οποία δύναται να δηλώσουν μέχρι δύο κατευθύνσεις) μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α. Οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών/τριών των Καλλιτεχνικών Σχολείων Αττικής μαζί με την αίτηση στο Καλλιτεχνικό Σχολείο οφείλουν να αποστείλουν λογαριασμό κοινής ωφέλειας (ύδρευσης ή ρεύματος ή τηλεφώνου) ή άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο από το οποίο να αποδεικνύεται ρητώς η διεύθυνση της μονίμου κατοικίας του υποψηφίου.

"ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ - Βότανα, Μυρωδιές και Γεύσεις!!!"

Επίσκεψη των μικρών μας μαθητών στο Πολιτιστικό Πάρκο Κερατέας.Γνώρισαν τα βασικά βότανα της ελληνικής γης μέσω των αισθήσεων και ανακάλυψαν τις θεραπευτικές τους ιδιότητες αλλά και τη χρήση τους στη γαστρονομία. Γνώρισαν τα "Παλιά επαγγέλματα" όπως ράφτης, ξυλουργός, κουρέας, καλαθάς, καφετζής, υποδηματοποιός,  τσαγκάρης, οργανοποιός κ.ά. Έκαναν βόλτα και στο πάρκο των δεινοσαύρων!

   

    

    

  

"Η ιστορία του χαρταετού" 
 
Ποια είναι όμως η ιστορία του χαρταετού και ποια η σημασία του πετάγματος την Καθαρά Δευτέρα;

Το όνομα «Χαρταετός» ποικίλει από χώρα σε χώρα. Στη Γερμανία λέγεται ντράχεν που σημαίνει δράκος, στην Ιαπωνία τάκο που σημαίνει χταπόδι, στο Μεξικό παραλότε που σημαίνει πεταλούδα, στην Αγγλία κάιτ που είναι το όνομα ενός πουλιού, και στην Ελλάδα χαρταετός.
Η ιστορία του Χαρταετού
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι υπάρχει μια εκδοχή που αναφέρει ότι ο μηχανικός Αρχύτας (440 – 360 π.Χ.) από τον Τάραντα, που ασχολήθηκε με πτήσεις, χρησιμοποίησε τον χαρταετό για τις μελέτες του, όλοι γνωρίζουμε ότι ο χαρταετός ξεκίνησε από την Ανατολική Ασία και συγκεκριμένα από την Κίνα 2000 χρόνια πριν. Οι κινέζοι έφτιαχναν χαρταετούς από μπαμπού, μετάξι, χαρτί και τον χρησιμοποιούσαν για να διώξουν τα κακά πνεύματα!
Με το πέρασμα των χρόνων ο χαρταετός έγινε γνωστός στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στο Αφγανιστάν και στην Ευρώπη.

h1 jap

Αρκετές φορές στο παρελθόν ο χαρταετός χρησιμοποιήθηκε για πειράματα. Αρχικά ο μετεωρολόγος Αλεξάντερ Γουίλσον χρησιμοποίησε έναν χαρταετό στον οποίο είχε δέσει ένα θερμόμετρο και κατάφερε να μετρήσει τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας. Το 1752, ο Βενιαμίν Φρανγκλίνος με την βοήθεια ενός αετού απέδειξε τον ηλεκτρισμό των κεραυνών και γενικότερα της ατμόσφαιρας, με αποτέλεσμα την εφεύρεση του αλεξικέραυνου. Μια άλλη προφορική μαρτυρία, που μάλλον αγγίζει τα όρια του μύθου, υποστηρίζει ότι η κατασκευή της γέφυρας του Νιαγάρα ξεκίνησε περνώντας, στην απέναντι όχθη, το πρώτο σκοινί δεμένο σε έναν αετό.

final

Τι σημαίνει όμως το πέταγμα του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα;
Υπάρχουν δύο θεωρίες που εξηγούν το γιατί πετάμε χαρταετό την Καθαρά Δευτέρα.
Η πρώτη, έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα και σχετίζεται με τον θεό Διόνυσο, την Αποκριά και τα καρναβάλια. Το πέταγμα του Χαρταετού συμβολίζει την ψυχική και πνευματική κάθαρση μετά από όλο αυτό το ξεφάντωμα και τις «ατασθαλίες».
Η δεύτερη είναι συνδεδεμένη με τον Χριστιανισμό. Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, το οποίο συνεπάγεται την έναρξη της νηστείας του Πάσχα. Οι χριστιανοί στην ουσία ξεκινάνε την σωματική αλλά και την πνευματική νηστεία. Το πέταγμα του Χαρταετού συμβολίζει την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος και η ψυχή των ανθρώπων έρχεται πιο κοντά στον Θεό.

Sky full of kites Cervia 2007
 
 
 
   

Οι μαθητές της Τρίτης μελέτησαν τη συνταγή, οργάνωσαν τα υλικά και παρασκεύασαν τρουφάκια με ομαδική και συνεργατική διάθεση!Ευχαριστούμε τη κ. Φιλίππου Κατερίνα για τη εθελοντική προσφορά της για την υλοποίηση της συνταγής!!!

 

  

  

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Στοματικής Υγείας των μαθητών A/θμιας εκπαίδευσης έγινε  προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος από την οδοντίατρο του Κέντρου Υγεία Καλυβίων κ. Γεωργούλια Σταματίνα στους μικρούς  μαθητές και παρακολούθησαν πρόγραμμα "Διατροφικής Αγωγής"

  

   

  

   

🍗🍖Τσικνοπέμπτη! Γιορτινή μέρα, με άφθονο φαγητό και μυρωδιές σήμερα στο σχολείο μας!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σ.Ε.Ε. Π.ΦΩ., σταθερό χορηγό στις εκδηλώσεις μας, στον Δήμος Σαρωνικού για τα σουβλάκια, στον Γιώργο Κυπραίο για τα κεμπάπ, στον Σπύρο Τραχανά για τα λεμόνια και στον Manolis Errika Diakoronas για την υπερ προσπάθειά του να μοιραστεί την τέχνη του στο ψήσιμο με τους μαθητευόμενους Johnny Kouzelis και Θεοδωρος Μπαρμπουρης .
Ευχόμαστε και του χρόνου με υγεία! 🍻
 

 

 logo1

Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids

Συνεργαζόμενα σχολεία από 5 χώρες Ελλάδα, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία

Σε αυτό το έργο οι μαθητές θα κατανοήσουν την έννοια των βρόχων στην κωδικοποίηση 
καθώς δημιουργούν διαφορετικά μοτίβα (σπιράλ τέχνη, ουράνιο τόξο, πέταλα λουλουδιών,
κελιά κυψέλης κ.λπ.) σε χαρτί ακολουθώντας βήμα προς βήμα οδηγίες βρόχου.
Το έργο θα διαρκέσει 10-12 εβδομάδες και θα περιλαμβάνει 10 διαφορετικές
δραστηριότητες ζωγραφικής.
Στόχοι: Εισαγωγή στις έννοιες κωδικοποίησης, ενίσχυση της δημιουργικότητας,ανάπτυξη
δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων,βοήθεια των παιδιών να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν
μοτίβα,να χτίσουν εμπιστοσύνη, να κεντρίσουν το ενδιαφέρον για δραστηριότητες STEM,να
προωθήσουν τις δραστηριότητες του EU CodeWeek.

Δημοτικό Σχολείο Παλαιάς Φωκαίας

Slider

  • 0000.jpg
  • 01.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 009.jpg
  • 678.jpg
  • image.png
  • IMG_20171004_140455.jpg
  • IMG_20171004_140524.jpg
  • IMG_20171011_121859.jpg
  • IMG_20171011_121945.jpg
  • ob2.jpg
  • s1.jpg
  • s3.jpg
  • s5.jpg
  • s8.jpg
  • s33.jpg

Design by: www.diablodesign.eu