ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΑΣ ΦΩΚΑΙΑΣ 

Αχλαδέας 3, 19013 Τηλ. 22910 36283 

 mail@dim-p-fokaias.att.sch.gr

Δημοτικό Σχολείο Παλαιάς Φωκαίας

Σχ. Κανονισμός

e-Twinning

Ρομποτικη

On-line Βιβλιοθήκη!

[SIGPLUS_EXCEPTION_DOWNLOAD_ACCESS] The image is not available for download; you lack access permissions or the image no longer exists.

"ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ - Βότανα, Μυρωδιές και Γεύσεις!!!"

Επίσκεψη των μικρών μας μαθητών στο Πολιτιστικό Πάρκο Κερατέας.Γνώρισαν τα βασικά βότανα της ελληνικής γης μέσω των αισθήσεων και ανακάλυψαν τις θεραπευτικές τους ιδιότητες αλλά και τη χρήση τους στη γαστρονομία. Γνώρισαν τα "Παλιά επαγγέλματα" όπως ράφτης, ξυλουργός, κουρέας, καλαθάς, καφετζής, υποδηματοποιός,  τσαγκάρης, οργανοποιός κ.ά. Έκαναν βόλτα και στο πάρκο των δεινοσαύρων!

   

    

    

  

"Η ιστορία του χαρταετού" 
 
Ποια είναι όμως η ιστορία του χαρταετού και ποια η σημασία του πετάγματος την Καθαρά Δευτέρα;

Το όνομα «Χαρταετός» ποικίλει από χώρα σε χώρα. Στη Γερμανία λέγεται ντράχεν που σημαίνει δράκος, στην Ιαπωνία τάκο που σημαίνει χταπόδι, στο Μεξικό παραλότε που σημαίνει πεταλούδα, στην Αγγλία κάιτ που είναι το όνομα ενός πουλιού, και στην Ελλάδα χαρταετός.
Η ιστορία του Χαρταετού
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι υπάρχει μια εκδοχή που αναφέρει ότι ο μηχανικός Αρχύτας (440 – 360 π.Χ.) από τον Τάραντα, που ασχολήθηκε με πτήσεις, χρησιμοποίησε τον χαρταετό για τις μελέτες του, όλοι γνωρίζουμε ότι ο χαρταετός ξεκίνησε από την Ανατολική Ασία και συγκεκριμένα από την Κίνα 2000 χρόνια πριν. Οι κινέζοι έφτιαχναν χαρταετούς από μπαμπού, μετάξι, χαρτί και τον χρησιμοποιούσαν για να διώξουν τα κακά πνεύματα!
Με το πέρασμα των χρόνων ο χαρταετός έγινε γνωστός στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στο Αφγανιστάν και στην Ευρώπη.

h1 jap

Αρκετές φορές στο παρελθόν ο χαρταετός χρησιμοποιήθηκε για πειράματα. Αρχικά ο μετεωρολόγος Αλεξάντερ Γουίλσον χρησιμοποίησε έναν χαρταετό στον οποίο είχε δέσει ένα θερμόμετρο και κατάφερε να μετρήσει τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας. Το 1752, ο Βενιαμίν Φρανγκλίνος με την βοήθεια ενός αετού απέδειξε τον ηλεκτρισμό των κεραυνών και γενικότερα της ατμόσφαιρας, με αποτέλεσμα την εφεύρεση του αλεξικέραυνου. Μια άλλη προφορική μαρτυρία, που μάλλον αγγίζει τα όρια του μύθου, υποστηρίζει ότι η κατασκευή της γέφυρας του Νιαγάρα ξεκίνησε περνώντας, στην απέναντι όχθη, το πρώτο σκοινί δεμένο σε έναν αετό.

final

Τι σημαίνει όμως το πέταγμα του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα;
Υπάρχουν δύο θεωρίες που εξηγούν το γιατί πετάμε χαρταετό την Καθαρά Δευτέρα.
Η πρώτη, έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα και σχετίζεται με τον θεό Διόνυσο, την Αποκριά και τα καρναβάλια. Το πέταγμα του Χαρταετού συμβολίζει την ψυχική και πνευματική κάθαρση μετά από όλο αυτό το ξεφάντωμα και τις «ατασθαλίες».
Η δεύτερη είναι συνδεδεμένη με τον Χριστιανισμό. Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, το οποίο συνεπάγεται την έναρξη της νηστείας του Πάσχα. Οι χριστιανοί στην ουσία ξεκινάνε την σωματική αλλά και την πνευματική νηστεία. Το πέταγμα του Χαρταετού συμβολίζει την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος και η ψυχή των ανθρώπων έρχεται πιο κοντά στον Θεό.

Sky full of kites Cervia 2007
 
 
 
   

Οι μαθητές της Τρίτης μελέτησαν τη συνταγή, οργάνωσαν τα υλικά και παρασκεύασαν τρουφάκια με ομαδική και συνεργατική διάθεση!Ευχαριστούμε τη κ. Φιλίππου Κατερίνα για τη εθελοντική προσφορά της για την υλοποίηση της συνταγής!!!

 

  

  

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Στοματικής Υγείας των μαθητών A/θμιας εκπαίδευσης έγινε  προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος από την οδοντίατρο του Κέντρου Υγεία Καλυβίων κ. Γεωργούλια Σταματίνα στους μικρούς  μαθητές και παρακολούθησαν πρόγραμμα "Διατροφικής Αγωγής"

  

   

  

   

🍗🍖Τσικνοπέμπτη! Γιορτινή μέρα, με άφθονο φαγητό και μυρωδιές σήμερα στο σχολείο μας!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σ.Ε.Ε. Π.ΦΩ., σταθερό χορηγό στις εκδηλώσεις μας, στον Δήμος Σαρωνικού για τα σουβλάκια, στον Γιώργο Κυπραίο για τα κεμπάπ, στον Σπύρο Τραχανά για τα λεμόνια και στον Manolis Errika Diakoronas για την υπερ προσπάθειά του να μοιραστεί την τέχνη του στο ψήσιμο με τους μαθητευόμενους Johnny Kouzelis και Θεοδωρος Μπαρμπουρης .
Ευχόμαστε και του χρόνου με υγεία! 🍻
 

 

 logo1

Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids

Συνεργαζόμενα σχολεία από 5 χώρες Ελλάδα, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία

Σε αυτό το έργο οι μαθητές θα κατανοήσουν την έννοια των βρόχων στην κωδικοποίηση 
καθώς δημιουργούν διαφορετικά μοτίβα (σπιράλ τέχνη, ουράνιο τόξο, πέταλα λουλουδιών,
κελιά κυψέλης κ.λπ.) σε χαρτί ακολουθώντας βήμα προς βήμα οδηγίες βρόχου.
Το έργο θα διαρκέσει 10-12 εβδομάδες και θα περιλαμβάνει 10 διαφορετικές
δραστηριότητες ζωγραφικής.
Στόχοι: Εισαγωγή στις έννοιες κωδικοποίησης, ενίσχυση της δημιουργικότητας,ανάπτυξη
δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων,βοήθεια των παιδιών να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν
μοτίβα,να χτίσουν εμπιστοσύνη, να κεντρίσουν το ενδιαφέρον για δραστηριότητες STEM,να
προωθήσουν τις δραστηριότητες του EU CodeWeek.

 

 

 

On a board there is a picture drawn  by students and colors of the world                                    

The Speaking Class

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning project συνεργαζόμαστε με 14 σχολεία από 4 χώρες Ισπανία(8), Τουρκία(2), Πολωνία(2), Ελλάδα(1), Αλβανία(1)

Το έργο μας ξεκίνησε το Φεβρουάριο 2024

Με αυτό το έργο, μία φορά το μήνα, οι μαθητές θα συναντώνται με άλλους μαθητές
από άλλη χώρα
κατά τη διάρκεια του μαθήματος μέσω της εφαρμογής ζουμ. Θα τους
βοηθήσει να αυξήσουν το
ενδιαφέρον να επικοινωνούν στα Αγγλικά με εύκολο και
διασκεδαστικό τρόπο.

Σύμφωνα με τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών θα τραγουδήσουν, θα μιλήσουν,
θα παίξουν ρόλους και θα παίξουν παιχνίδια. Θα εμπλουτίσουμε τα μαθήματά μας
Αγγλικών
με συγχρονισμένες συλλογικές δραστηριότητες και μερικά διαδικτυακά
εργαλεία.



 
  
 
 
Εγγραφές μαθητών Δημοτικού για την Α' τάξη 2024-2025
 
Από την 1η έως και την 20ή Μαρτίου 2024  θα γίνεται η εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου   των παιδιών που γεννήθηκαν  μέσα στο ημερολογιακό έτος 2018.
 
Δικαιολογητικά:
α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. ( που αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘ&Α. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).
β. Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου.
γ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας.(  πρώτη σελίδα του Ε1,  ή λογαριασμός ΔΕΚΟ , ή ενοικιαστήριο συμβόλαιο)
δ. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
ε. Το Βιβλιάριο Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

Προαιρετικά  πρέπει να συμπληρωθούν και να κατατεθούν και τα παρακάτω έγγραφα τα οποία μπορείτε να τα κατεβάσετε και να τα τυπώσετε από εδώ:  A.Δ.Υ.Μ,  Αίτηση Εγγραφής,  Γονική Συγκατάθεση,  Ολοήμερο Υπεύθυνη Δήλωση Μεταφοράς

   * Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.
 
    Οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται στην Α' τάξη αφού προσκομίσουν:  ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο, χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά.
 
Παρακαλoύμε  να τηλεφωνείτε καθημερινά στο σχολείο 2291036283 ( 8:30 -14:00 ) ,  για να κανονιστεί  ραντεβού μέσα στην προκαθορισμένη προθεσμία.
 Με εκτίμηση 
Η  διευθύντρια του σχολείου
 
Όρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιάς Φώκαιας
Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς:
Από Λ. Σουνίου και Μ. Ασίας (δεξιά και νότια) έως
Ανθηρού (δεξιά και νότια)-Φιλίππου-Αριστοτέλους-οικισμός ΑΤΕ Πειραιώς-Περιοχή Θυμάρι (όλες οι οδοί)έως τα όρια Δ. Λαυρεωτικής- Λ. Σουνίου σε διασταύρωση με τη Μ. Ασίας δεξιά και νότια.
  
 
 
 
 
 

Επίσκεψη στο Πυροσβεστικό Μουσείο.

Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για το πυροσβεστικό σώμα και έκαναν μια ιστορική αναδρομή από το 1830 μέχρι σήμερα!

Τέλος οι μικροί μας πυροσβέστες εν δράσει απόλαυσαν τη ρίψη νερού με τη μάνικα και το κανονάκι.

      

 

      

  

Το σχολείο μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων σας προσκαλούν στην εκδήλωση με θέμα :

"Ο ρόλος των ορίων στη διαπαιδαγώγηση και στην εκπαιδευτική διαδικασία"

 

Την Κυριακή 4-2-2024 στις 6:00 μ.μ. 

στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων. 

 

Θα χαρούμε να τιμήσετε την εκδήλωση με την παρουσία σας!

 

Δημοτικό Σχολείο Παλαιάς Φωκαίας

Slider

  • 0000.jpg
  • 01.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 009.jpg
  • 678.jpg
  • image.png
  • IMG_20171004_140455.jpg
  • IMG_20171004_140524.jpg
  • IMG_20171011_121859.jpg
  • IMG_20171011_121945.jpg
  • ob2.jpg
  • s1.jpg
  • s3.jpg
  • s5.jpg
  • s8.jpg
  • s33.jpg

Design by: www.diablodesign.eu